3r


ESTEM DE VACANCES!

Primera setmana després d'una setmana santa ben diferent. Segur que hem après moltes coses, hem jugat, hem cantat i ens ho hem passat d'allò més bé.

Us deixem un seguit de cançons, no deixeu de sentir i viure la música!



Aquí teniu una cançó per acompanyar amb percussió corporal. Cal primer que recordeu els ritmes. Així doncs endavant, acompanyeu-la a ritme de rock&roll!



Una cançó de Sant Jordi, que com ja sabeu serà el 23 d'abril. Podeu cantar-la, ballar-la i fins i tot fer una obra de teatre amb els vostres familiars. Gaudiu!



06/04

ESTEM DE VACANCES!

Aquesta setmana és ben especial, tenim les nostres estimades vacances! Seran a casa amb la nostra família. Us deixo aquesta cançó per a que la canteu, balleu i acompanyeu amb allò que tingueu a casa (objectes, amb les mans-peus-cames, instruments...). Gaudiu d'aquests dies i moooolta música :)





SEGUIM FENT MÚSICA!

Hola a tots i totes! Això s'allarga... així que seguim fent moooolta música a casa!
Podeu seguir repassant les cançons que toqueu a instrument i mirant tutorials de les cançons que us agradin. 
Us deixo un memory amb els instruments musicals:



A continuació teniu un joc per saber si un so puja o baixa (puja cap a l'agut o baixa cap al greu). És de la web:www.aprendomusica.com




AQUÍ TENIU LES CANÇONS QUE HEM TREBALLAT:





Blues:

MI/LA/MI/MI
LA/LA/MI/MI
SI/LA/MI/MI

Recorda! Primer en rodones (4 pulsacions) i després en blanques (2 pulsacions)






CONEIXEM ELS FÒSSILS!!

Els alumnes de 3r ja hem començat amb la cançó que treballarem al projecte d'instrument i també de manera conjunta a la classe de música. Es tracta d'una obra del compositor Camille Saint-Saëns anomenada "El carnaval dels animals". Concretament farem un treball al voltant de la peça dels fòssils, tot coneixent el ritme principal del tema, la melodia, l'estructura... entre d'altres aspectes. 
Us deixem la cançó, és mooolt xula!




Recordeu quina cançó hem trobat amagada? 

 

 I els instruments? 

 

HEM VIST QUE AQUESTA AUDICIÓ TÉ UNA ESTRUCTURA DE RONDÓ, ÉS A DIR: A B A C A

CLICA AQUÍ PER VEURE LA PARTITURA DE LA PART A

 


PRACTIQUEM LES NOTES

Els alumnes de 3r B han estat practicant les notes, primer tots junts i després per parelles. Els agrada molt poder dictar-se notes mútuament i treballar amb les pissarres petites! 

Cal concentrar-se molt per fer-ho bé, aquí us deixem algunes fotografies!

Alumnes 3r B

INSTRUMENTS DE VENT

Recordeu: hi ha dos grups en la família del vent:

VENT FUSTA - VENT METALL





 ... i el saxo? a quina família pertany?




JOC: PRACTIQUEM LES NOTES

PRACTIQUEM LES NOTES



 FEBRER A L'INREVÉS

La nostra cançó de Carnestoltes!




TRES I TRES 

Cançó a cànon! 

Tres i tres i tres fan nou, nou i tres fan dotze,
tres i tres i tres fan nou, nou i tres fan dotze,
dotze i tretze, vint-i-cinc, ai ves qui ho diria!
dotze i tretze, vint-i-cinc, ai ves qui ho diria!

 


https://www.noteflight.com/scores/view/5cb53007562799ce77d2801236d8f993c3aec43e 



INSTRUMENTS DE PLACA

Aquests dies hem conegut 3 nous instruments de percussió: el xilòfon, el metal·lòfon i el carilló. Tots ells tenen plaques i ens permeten tocar diferents notes. Recordeu quin era cada un?


XILÒFON         METAL·LÒFON            CARILLÓ







Al lateral dret del blog teniu un joc virtual per practicar amb aquests instruments!

Els alumnes de 3r A han agafat els instruments i han practicat la cançó del "Pim pam". És el primer dia que han tocat i ho han fet força bé! Aquí veureu el vídeo i algunes fotografies. 



Fotografies 3r A




NADAL DE COLORS

Aquí teniu la música i la lletra de la cançó de Nadal per poder practicar a casa. Recordeu, és una sorpresa pels pares!





INSTRUMENTS DE CORDA

Recordeu: hi ha tres grups en la família de la corda:

CORDA FREGADA - CORDA PINÇADA - CORDA PERCUDIDA

 

CORDA FREGADA:

Són aquells instruments que fan servir l'arquet perquè soni. Quan frega les cordes les notes són llargues i lligades. Els instruments de corda fregada són: 

CORDA PINÇADA:

Són aquells instruments que fan servir els dits per fer-los sonar. També poden fer servir la pua (una petita peça de plàstic) per pinçar les cordes. Els instruments de corda pinçada són: 

 

CORDA PERCUDIDA:

Són aquells instruments que fan picar les cordes per fer-los sonar. El més conegut és el piano, que té uns martellets que piguen a les cordes. 


Així és el piano per dins!





ACTIVITATS A L'AULA DE MÚSICA

Hola famílies! 

Anirem penjant fotografies de les activitats que fem a l'aula. Les podreu trobar aquí:


Fotografies 3r A


Fotografies 3r B


PIM PAM REPICAM

Aquí teniu la cançó i la partitura de Pim Pam repicam. 

PIM-PAM, REPICAM,
PICA PEDRA, PICA PEDRA.
PIM-PAM, REPICAM,
PICA PEDRA I NO MENJAM.



PROJECTE D'INSTRUMENT

Hola famílies!

Ja hem començat el projecte d'instrument! Com sabeu, cada dimarts els nens i nenes de 3r s'iniciaran en l'aprenentatge d'un instrument durant 30 minuts: o la guitarra amb el Jordi (professor de l'escola de música Victòria dels Àngels) o teclat amb la Marta (mestra de música de l'escola). 

Aquest projecte va relacionant amb tot el contingut que es dona a l'àrea de música i permet posar en pràctica els coneixements apresos. 



LA TARDOR QUE JO CONEC

(Dàmaris Gelabert)





També us poso la lletra per si la voleu llegir




INSTRUMENT A L'AULA - PECES INDIVIDUALS I TREBALL DEL BLUES

Aquest dimarts vam fer el concert d'instrument dels alumnes de 3r per mostrar la feina realitzada durant aquests mesos amb els seus professors d'instrument i la Cristina, mestra de música. 

La primera part del concert va ser una peça individual de cada instrument. La segona part van interpretar un blues amb conjunt instrumental. 

Els alumnes s'han esforçat molt, esperem que us agradi!







INSTRUMENT A L'AULA - ELS FÒSSILS

A continuació podreu veure el concert que vam oferir a les famílies de 3r amb el projecte de l'instrument a l'aula. 
Seguint l'estructura i el motiu rítmic de la peça "Els fòssils" de Camille Saint-Saëns, hem fet una reinterpretació amb els diferents instruments. 


https://drive.google.com/open?id=0ByWYUeC0Ao0wX0ZUcDNmSjZJZnM


https://drive.google.com/open?id=0ByWYUeC0Ao0wcmlHWnNSMHRTeHM




PROJECTE D'INSTRUMENT A L'AULA
 
Hola famílies!

Aquesta setmana els nens i nenes de 3r van fer una trobada instrumental al gimnàs i van posar en comú la feina treballada: la cançó del PICAPEDRER i el treball del TEMA AMB VARIACIONS. 

Hem de recordar que els alumnes només reben 30 minuts setmanals de classe d'instrument i van començar a l'octubre. Aquest vídeo mostra les ganes que posen per aprendre i la il·lusió per ensenyar-vos-ho. 

3r A
https://drive.google.com/file/d/0ByWYUeC0Ao0wclJGeFJENjUxZlE/view?usp=sharing


 3r B
https://drive.google.com/file/d/0ByWYUeC0Ao0wWmI5anZyVVk0YjA/view?usp=sharing

ESTEM PREPARANT EL CONCERT DE NADAL!!


Aquest any, cantem una cançó plena de sentiments i valors... Aquí teniu el karaoke per poder escoltar-la i assajar-la si us ve de gust :)






QUÈ POT SORTIR A LA PROVA?

1. FORT I FLUIX

Els músics utilitzen uns símbols concrets a les partitures per saber que s'ha de tocar o cantar fort, o bé fluix. Estan en italià i són els següents:
FORT: f (vol dir forte, que és fort en italià)
FLUIX: p (vol dir piano, que és fluix en italià)

2. Saber reconèixer i escriure les notes del do fins el la en el pentagrama.



3. Ritmes.  Omplir els compassos tot utilitzant els ritmes que ja coneixes. Dictat de ritmes on els picaré i hauràs de reconèixer quin estic picant i en quin ordre.




4. Els instruments que hem treballat. Són de la família de CORDA. Hem conegut els tres grups diferents en els quals es pot dividir la família de corda: fregada, prinçada i percudida.

Cal conèixer quins instruments pertanyen a aquests grups.



CORDA PINÇADA 











PROJECTE INSTRUMENT

Hola famílies!
Avui ha començat el projecte d'instrument! Com sabeu, cada dimarts vindran uns professors de l'escola de música Victòria dels Àngels a fer una iniciació a l'instrument durant 30 minuts als alumnes de 3r i 4t. Aquest projecte va relacionant amb tot el contingut que es dona a l'àrea de música i permet posar en pràctica els coneixements apresos. 

Aquí us deixem unes fotografies de 3r:
https://photos.google.com/share/AF1QipPcVgF7pFCIzfQmK9UwSqiC45-F2o7Jl16-Wfdc6faGUtEox9DL91xo1cspQGa85Q?key=Wk5fS3FfN1dGelN1aXZlMmxxYU4zaGI0NW41SnZn





CAMINS

Cançó de comiat pels nens de 6è

 

CLASSE OBERTA INSTRUMENT

Avui hem fet una mostra del projecte d'instrument en el que participem amb l'Escola de Música Municipal Victòria dels Àngels per a totes les famílies de 3r.

Com ja sabeu, cada dimarts dediquem 30 minuts a l'aprenentatge d'un instrument i les peces que treballen estan relacionades amb les activitats que fan a la classe de música. A més, els mestres implicats ens reunim setmanalment per programar i coordinar el projecte.

Primer hem presentat cada un dels instruments i com treballen a l'aula, i després hem fet una peça conjunta amb els 4 instruments: inspirats amb l'estructura i el ritme de l'obra Els fóssils, de Camille Saint-Saëns, hem fet una nova interpretació.

A continuació teniu el vídeo del treball final:

3rA

  

3rB

 

 A LA PRIMAVERA

Música i lletra: José Manuel Pagán

Enllaç amb la música 


A la primavera
vigila el jardí,
potser hi ha Sant Jordi
a sobre d'un pi;
ens porta orenetes, 
flors i romaní.
A la primavera 
vigila el jardí.

A la primavera
si surts per un bosc,
potser hi ha Sant Jordi
mirant una flor;
ell cuida les plantes,
el riu i els rocs.
A la primavera
si surts per un bosc.

A la primavera,
si vius a ciutat,
pots fer una visita
als arbres del parc;
potser hi ha Sant Jordi
assegut en un banc.
A la primavera
si vius a ciutat.


I si voleu veure la partitura que hem treballat a la classe feu click a la fotografia.


https://www.noteflight.com/scores/view/e8d65e6814d1db0e1c518800ba4210f21568fd81


 

QUIN RITME HE PICAT?

Avui hem practicat els ritmes en parelles i haviem d'endevinar quin ritme era.



 

COMPÀS BINARI I TERNARI

Aquests dies estem treballant el compàs binari i el compàs ternari i hem escoltat diferents peces per reconèixe'ls. 

 

També ens hem inventat moviments segons si era un o l'altre. Aviat tindrem fotos!! :)

 


PIM PAM REPICAM / DING DONG 

Aquí teniu la cançó i la partitura de Pim Pam repicam, o Ding dong. Ja sabeu que la melodia és la mateixa però hi ha diferents lletres i versions.

PIM-PAM, REPICAM,
PICA PEDRA, PICA PEDRA.
PIM-PAM, REPICAM,
PICA PEDRA I NO MENJAM.

DING DONG
LES CAMPANES DE SALOM
TOQUEN A FESTA
I FAN DING DONG

https://www.noteflight.com/scores/view/b94c66c095c42dbb78b7ad5df682b79489cf0262
  Enllaç a la partitura

 

PROJECTE MÚSICA

Per fi avui hem començat el projecte de música! Tots els nens i nenes hem pogut gaudir de la 1a classe amb els nostres mestres.

Teclat amb l'Amaia


 Guitarra amb el Jordi

 Flauta amb la Mercè

 Violoncel amb la Laia 

Des de Paidos oferiran la possibilitat de practicar una estoneta a l'hora de menjador. Això es farà els dijous de forma quinzenal (un dijous estudiaran teclats i guitarres i el següent dijous flautes i violoncels). D'aquesta manera, els infants que vulguin podran estudiar una estona el que han fet amb el seu mestre. És totalment opcional i voluntari.

Tots els nens estem molt engrescats amb aquest nou projecte. Us anirem informant!  

 

 

SORTIDA COBLA 2.0

Quin espectacle més xulo! Ens ha agradat molt el concert de Cobla 2.0 al Palau de la Música, hem rigut i hem ballat molt!


 

 

EL CARGOL

Aquests dies hem començat a practicar amb els xilòfons, metal·lòfons i els carillons la cançó del cargol. Ens agrada molt perquè aprenem les notes i la seva posició, poc a poc ens anirà sortint millor!

 



SORTIDA COBLA:

Els alumnes de 3r i 4t anirem al Palau de la Música a escoltar un concert de cobla. A la classe hem estat parlant de quins instruments formen l'agrupació i l'estil musical que interpreten. Tenim moltes ganes de veure'ls en directe!

  

La cobla és una agrupació musical típica de Catalunya que tocava música tradicional catalana, sobretot sardanes. Avui en dia també toquen altres peces més modernes.

Està formada per 11 músics i 12 instruments. Quasi tots pertanyen a la família del vent, menys el tamborí que és de percussió i el contrabaix que és de corda.

Aquí teniu un link amb un joc: primer heu d'escoltar tots els instruments i veure a on estan col·locats. Després heu de clicar l'instrument que us demanin!

La cobla

 
Dicat de ritmes

Els nens i nenes de 3r hem estat picant ritmes amb els bongos. Després haviem d'esbrinar quin ritme era.










Practiquem les notes

  Aquesta setmana a música hem estat practicant les notes musicals. Poc a poc ja les recordarem totes!

 




 

EL CARGOL

 

DO RE MI, al jardí.

MI FA SOL, hi ha un cargol.

FA MI RE, tot lleuger,

MI RE DO, tot rodó.  

 

 

 

MONSTRE DE BANYOLES

  Ens ho diu la història d'un vell poble
  que hi habitava un monstre fa molts anys,
diuen que treia foc per les orelles
i per la boca, pel nas i pels queixals.

És el mon, mon, el monstre de Banyoles
que men, men, men, que menjava persones, oh i tant!
És el mon, mon, el monstre de Banyoles,
una per dia sense fer terrabastall.


Com veure tenia tanta gana
que s'empassava els bous de tres en tres
i els cavallers que amb ell volien brega,
se'ls endrapava com qui no menja res.

És el mon, mon, el monstre de Banyoles...

I la gent de tota la contrada
un tracte amb gràcia amb ell varen signar,
donant-li cols, patates i albergínies
perquè aquell monstre es tornés vegetarià.

 
És el mon, mon, el monstre de Banyoles...

 


 

LUIGI BOCCHERINI

Passacalle de la Música nocturna dels carrers de Madrid. las calles de Madrid, de L. Boccherini.

Boccherini, músic i compositor italià va arribar a madrid a mitjans del segle XVIII. Un cop coneixent el gran ambient festiu que hi havia en aquesta ciutat, va decidir subtitular aquest moviment com a "Els espanyols es diverteixen pels carrers". 

Parts de la peça

1. En aquesta peça, els violins imiten el rasqueig de les guitarres recreant un ambient bulliciós i festiu amb una orquestra de corda, fusionant així la música més culte amb la música popular. 

2. A sobre la base del rasqueig dels violins, es pot escoltar l'alegre melodia del violoncel. 

3. De sobte, tots paren de tocar perquè el violí pugui fer un solo.

4. Novament, torna a sonar la melodia i els rasqueig dels violins.

5. Es torna a repetir el solo del violí i finalment s'escolta un altre violí imitant el so d'un tambor: com si fos la guàrdia nocturna que passa pels carrers i anunciant el toc de queda (s'ha acabat la festa i tothom ha d'anar cap a casa).

 

CONEIXEM L'ORQUESTRA
 
CONEIXEM L'ORQUESTRA


CREACIÓ MUSICAL 

Des de fa unes setmanes, estem treballant la creació musical. En grups de 3-4 persones hem fet una composició amb instruments que tenim a l'aula. És molt difícil, perquè cal pensar bé com combinar els instruments perquè soni bé! Però ens n'hem ensortit molt bé i hem interpretat les composicions davant dels companys.





SORTIDA TIFÒNICS!

Els nens i nenes de 3r i 4t anirem a veure l'espectacle Tifònics a l'Auditori de Barcelona. Totes les obres que podrem escoltar són de música descriptiva ambientades al món animal.

Aquests dies a classe hem après què és la música descriptiva i estem treballant algunes de les obres que sentirem a l'espectacle, imaginant-nos historietes mentre escoltem la música, o fent improvisació corporal imitant a un animal...













TALLERS DE GUITARRA!

 Aquest any tenim una novetat a l'escola! Gràcies a l'Ajuntament i l'Escola Municipal de Música de Sant Cugat, podrem gaudir d'uns tallers de guitarra amb els nens i nenes de tercer!
Cada setmana vindran el Jordi i l'Octavi, mestres de l'Escola de Música i ens ensenyaran les primeres bases per tocar la guitarra. Ja fa dues setmanes que hem començat i ens encanta!!














INSTRUMENTS DE CORDA FREGADA








Hem escoltat a Pau Casals tocar la cançó "El cant dels ocells " amb el violoncel.





M'AGRADA EL NADAL







A LA TARDOR


A veure si recordeu cada instrument de placa amb el seu nom!!


XILÒFON         METAL·LÒFON            CARILLÓ



            MARIMBA                  VIBRÀFON











 


 Aquests dies estem aprenent a tocar la cançó A la tardor amb els instruments de placa! Encara ens costa una mica però poc a poc sortirà millor! 









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada