TORNEM D'UNES VACANCES DIFERENTS!

Primera setmana del tercer trimestre després d'una setmana de vacances ben diferent. Segur que hem après moltes coses, hem jugat, hem cantat i ens ho hem passat d'allò més bé.
Us animo a acabar d'aprendre totes les cançons de la Cantània. En principi hem après fins la 7 "La pluja" (melodia+lletra+coreografia). 
Queda la cançó de Adéu i la de final. Mireu-vos la lletra i els moviments. Els teniu més abaix i també si entreu en aquest link:


Som-hi!

6/04

ESTEM DE VACANCES!

Hola a tothom! Estem de vacances:) Podeu seguir repassant la Cantània aquesta setmana sempre que us vingui de gust. (fins on hem fet)
Us deixo una pàgina web per a que esbrineu que es pot fer, és molt guai... animeu-vos a investigar!


30/03

Bona tarda! Caldria que aquesta setmana repasseu totes les cançons de la Cantània que heu fet fins ara, amb la nº 6 "Corre, salta" i la nº7 "La música" que havíeu d'estudiar-vos per a aquesta setmana. A més a més, estudieu-vos la número 7: La pluja.

Són cançons molt xules però complicades, ja ho sabeu! Recordeu que cal saber la lletra, la melodia i la coreografia. Hi ha els vídeos de les coreografies aquí sota. Molts ànims i molta música :)


CANTÀNIA"VIRTUAL"

Els alumnes de 5è estem preparant la Cantània com cada any. La farem el dimecres 20 de maig a les 11.30h al Teatre-Auditori de Sant Cugat. Tracta sobre les noves tecnologies, la inteligència virtual...


Us deixo el link amb la playlist de les cançons amb veu i la instrumental:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLtlmtT5fn4zGNlpMWU78yC7elLV5CDk6N


Enllaç amb el dossier de la cantània:


CANÇONS 





INSTRUMENTAL



COREOGRAFIA



CANTÀNIA 2019 "A de BROSSA"

Els alumnes de 5è estem preparant la Cantània com cada any. La farem el dimarts 21 de maig a les 20h al Teatre-Auditori de Sant Cugat. Tracta sobre el poeta Joan Brossa, ja que és el seu centenari.

Aquestes són les cançons que interpretarem: 



CANTÀNIA 2018 "Partícules"

Com cada any, els alumnes de 5è preparem la Cantània. La farem el dijous 17 de maig a les 11.30h. Consisteix en aprendre tot un seguit de cançons i moviments que interpretarem a l'Auditori de Sant Cugat  juntament amb d'altres escoles. La cantata tracta sobre l'espai i la formació de l'Univers, un tema apassionant. Nosaltres som les partícules. 


Us deixem les cançons que anem treballant. Afegirem les següents a mesura que les anem fent a classe i així podreu repassar-les. Ànims! Recordeu que és una experiència única. Ens ha tocat ser el cor 1.


  


CANTÀNIA 2017 "La nit dels malsons"


Com cada any, els alumnes de 5è preparem la Cantània. Serà el dia 18 de maig a les 11.30h. Consisteix en aprendre tot un seguit de cançons i moviments que interpretarem a l'Auditori de Sant Cugat  al maig juntament amb d'altres escoles. La cantata tracta sobre un noi molt poruc anomenat Lluc que té por d'anar de colònies i tot un seguit d'esdeveniments que li passen arrel d'això.  


Us deixem les cançons que anem treballant. Afegirem les següents a mesura que les anem fent a classe i així podreu repassar-les. Ànims! Recordeu que és una experiència única.



















 Aquí teniu el vídeo dels moviments escènics de tota la Cantània per repassar-los. Vigileu que hi han alguns canvis que ja hem treballat a classe.


S'APROPA EL CONCERT DE NADAL!

Aquest any, cantem una cançó d'Antoni Tolmos anomenada "Estimo el Nadal". Aquí teniu el vídeo per poder escoltar-la i assajar-la tantes vegades com us vingui de gust :)

 

 

QUÈ HEM APRÈS?

1. Diferència entre el l'òpera i el teatre musical. Saber reconèixer a partir d'un vídeo si és d'un tipus o de l'altre.

L'òpera és un espectacle on es representa una història cantant i acompanyat d'orquestra. Per exemple, l'òpera "Carmen" de Georges Bizet. Es va considera una gran obra quan va morir. 

En canvi, el teatre musical és un espectacle que combina música, cant, diàleg i ball. Va néixer a Anglaterra tot i que actualment se'n fan representacions a tot el món. Per exemple, "El fantasma de l'òpera" és un musical, tot i tenir aquest nom. 


2. Escriure les notes del do al re agut, tant si et donen les notes i has d'escriure el nom, com del revés, et donen la nota en lletra i l'has d'escriure al pentagrama.


3. Saber el nom dels ritmes i quantes pulsacions valen. Reconèixer el nou ritme (tim-ri). Potser hauràs d'omplir compassos amb els ritmes que coneixes, potser hauràs de saber quin ritme pico en primera posició, segona...és a dir, hauràs de fer un dictat de ritmes...

--> Val 1 pulsació

4. Saber quines notes són el sol-la-si i do agut amb la flauta. 







CAMINS
Cançó de comiat pels nens de 6è


CANTÀNIA 2016

Moltes felicitats als alumnes de 5è pel concert de Cantània, heu treballat de valent aquests mesos i ha quedat reflectit dalt l'escenari! El públic va quedar fascinat!! 

Aquí teniu unes quantes fotografies durant l'assaig.


Cliqueu a la fotografia per veure el vídeo que ha sortit al Cugat.cat 

http://www.cugat.cat/tv/escoles/queiqui/6265



 

Cada any, l’Auditori estrena una nova cantata, per a 9 instrumentistes i cor, signada per prestigiosos músics i lletristes catalans. En aquesta edició la cantata serà “Babaua. Les desventures de Mimí” amb composició musical de Jordi Domènech i amb text de Pere Riera.

 

Data del concert: dimecres 18 de maig a les 20h
Els nens i nenes hauran d'estar a l'Auditori a les 17.45 per fer l'assaig general.


Compra CD Cantània: per aquelles famílies que estiguin interessades en comprar el CD, el poden adquirir a l'Abacus. Preu soci: 10 euros 

Compra d'entrades: tenen un cost de 8 euros.
Des de l'escola ja hem comprat les entrades per poder estar totes les famílies juntes

Si hi ha algú que en vol comprar més: 
A partir del 26 d'abril es posaran a la venda totes les entrades que hagin quedat disponibles. Atenció! Són entrades numerades, per tant, no estaran juntes amb les que hem comprat des de l'escola.

Lloc de venda: per INTERNET (www.tasantcugat.cat) i presencialment a les TAQUILLES DE L’OFICINA DE TURISME DE SANT CUGAT, no a les taquilles del Teatre-Auditori.

OFICINA DE TURISME DE SANT CUGAT
Pl. Octavià, s/n
Portal Major del Monestir
De dimarts a divendres: de 10.30 a 13.15 h i de 16.15 a 17.45 h.
Dissabtes: de 10 a 14 h i de 16 a 18 h.
Diumenges i festius: de 10 a 14 h.


Vestuari: samarreta i pantaló negre.



Aquí teniu la sinopsi de la Cantània d’enguany:


A “BABAUA: LES DESVENTURES DE MIMÍ” volem oferir als nens i nenes que protagonitzaran aquesta Cantània un simpàtic recorregut per alguns dels descobriments més significatius dels últims segles.

L’argument principal té com a protagonista una jove de la cort de Versalles que, instigada per Cupido, comença una peripècia que la portarà per diferents espais i temps, per tal de trobar l’home dels seus somnis. Al llarg d’aquest viatge, Mimí coincidirà amb un grup de personatges pintorescos que li donaran notícia d’un bon nombre d’invencions i troballes que han marcat l’evolució tecnològica de la humanitat.

Des de la llei de la gravitació universal, passant per la pólvora, el uatsap i el tiramisú… Tot tipus de descobriments que han permès que les condicions de vida dels éssers humans hagin mutat en molts sentits al llarg dels segles. 

La protagonista descobrirà la importància que han tingut per al progrés troballes d’ordre científic, gastronòmic o artístic. I és que el món no deixa d’avançar, ¡ des que l’homo es va fer sapiens! I tan important és la invenció de la roda, com la de la goma d’esborrar. Perquè a vegades, no estaria de més que aprenguéssim a esborrar algun dels invents que en lloc d’afavorir el progrés, condueixen a la destrucció i la barbàrie. Però no us preocupeu, perquè tot això ho anem a aprendre acompanyant Mimí en aquest divertit viatge en recerca de l’amor somiat.


Aquí teniu les cançons que anirem aprenent:

Nosaltres som el cor 3! Cantarem juntament amb els alumnes de l'escola Europa (Sant Cugat), Pablo Picasso (Barberà), La Jota (Badia) i Bellaterra (Cerdanyola).


Link vídeos de les cançons

Link vídeos dels moviments




02. La font de cupido (ESTUDIAR)



Karaoke cor 3:

03. Cançó de Cupido (ESTUDIAR)




04. A la cacera del marit! (ESTUDIAR)

05. El conjur (ESTUDIAR)


07. Cuplé del savi i la pomera (ESTUDIAR)





08. Comiat de Newton i Galop (ESTUDIAR)

09. Vals de les praderies (ESTUDIAR)



Enllaç a la partitura

És un cànon! En aquest vídeo podeu anar seguint la veu del cor 3:




10. Bolero mut (ESTUDIAR)



11. La carta de Ling Wei (ESTUDIAR)


12. Tarantel·la llaminera (ESTUDIAR)





BALLEM

A música també ballem de tant en tant, de manera lliure i que bé ens ho passem!

 

SORTIDA AL PALAU DE LA MÚSICA

Els alumnes de 5è i 6è anirem al Palau de la música a veure l'espectacle "Kantikipugui". 

Avui a la classe hem estat escoltant algunes de les obres:

Leroy Anderson - The Waltzing Cat 


Aquí podem escoltar l'obra amb els dibuixos de Tom i Jerry:

 

Leroy Anderson Syncopated clock

Cliqueu el rellotge per accedir al musicograma. Recordeu que heu d'anar apretant el ratolí constantment com si fossiu la pulsació.

Musicograma Rellotge sincopat

 

 DEURES FLAUTA:


Recordeu estudiar: 
- Vent de tardor
- El molino


CANÇÓ:



2a veu:



 
L'ÒPERA I EL TEATRE MUSICAL  

L'ÒPERA és un espectacle on es representa una història cantant i està acompanyat d'orquestra. Sovint comença amb una obertura o preludi instrumental que presenta els temes més importants que aniran sortint al llarg de l'obra.

En canvi EL TEATRE MUSICAL és un espectacle que combina música, cant, diàleg i ball. Va néixer a Anglaterra tot i que actualment se'n fan representacions a tot el món. A Catalunya també s'han creat i produït musicals. Una de les companyies que més s'ha dedicat al teatre musical ha estat Dagoll Dagom, creada l'any 1974.


El fantasma de l'òpera (en anglès, the Phantom of the opera) és una de les obres més conegudes:





EL CINEMA MUT


Les primeres pel·lícules cinematogràfiques (principis del segle XX) no tenien cap mena de so, eren pel·lícules mudes. El CINEMA MUT és aquell que no té ni so ni diàlegs, i consisteix únicament en un seguit d'imatges. 





NOTES EN PARELLES
Aquesta setmana hem practicat les notes amb les pissarres!






FLAUTA


Web per tocar les cançons amb flauta:

Flauta 



Recordem la posició dels dits:






DIGUE'NS TARDOR

Estrenem el curs i el blog amb la cançó Digue'ns tardor, un cànon de M. Martorell.




 PUJAREM DALT DEL CIM

Pujarem dalt del cim amb el cor alegre,
baixarem a la vall quan es faci fosc.


Vora el foc en la nit freda,
cantarem una cançó.

La, la, la, la, la, visca el dia!
la, la, la, la, la, bona nit!






 CANTÀNIA 2015!

Moltes felicitats a tots i totes!!! 
Va ser un concert fantàstic, molt bona feina!! :)

Aquí teniu l'enllaç per veure el vídeo!

http://www.cugat.cat/tv/video/5289


SOM-HI!! UN ANY MÉS PARTICIPAREM A LA CANTÀNIA. QUINA SORT!!! L'HORARI DEL CONCERT SERÀ:

DIA: DIJOUS, 21 DE MAIG DE 2015  
HORA (TARDA): ASSAIG 14:30 H  / CONCERT 16:30 H 
PREU: 8 EUROS
LLOC: TEATRE AUDITORI DE SANT CUGAT

PAGAMENT ENTRADES: Aquells que encara no tingueu l'entrada la podeu comprar a partir del dia 28 d'abril per INTERNET o presencialment a les taquilles de l'OFICINA DE TURISME DE SANT CUGAT, no a les taquilles del Teatre-Auditori. Aquestes entrades estan a la venta oberta per a tothom.


Per Internet:
www.tasantcugat.cat

Oficina de Turisme de Sant Cugat:
Pl. Octavià, s/n
Portal Major del Monestir
De dimarts a divendres: de 10.30 a 13.15h i de 16.15 a 17.45h.
Dissabtes: de 10 a 14h i de 16 a 18h.




VESTUARI
- Pantaló o faldilla fosca
- Sabata o bamba fosca 
- Samarreta blanca tenyida amb bossetes de te (negre o roiboos) perquè quedi amb tons marrons.




Cantarem conjuntament amb les escoles: Joan Maragall (Sant Cugat del Vallès), Els Pinetons (Ripollet), Onze de Setembre (Sant Quirze), Bellaterra (Cerdanyola) i Turó de Guiera (Cerdanyola). 



El projecte Cantània és una experiència musical que fa més de 25 anys que es realitza per teatres i auditoris de tot Catalunya que té com a objectius principals, promoure i millorar l’educació musical i que els alumnes visquin una valoració social del seu treball dut a terme durant tot el curs a l’aula. Compartirem escenari amb altres escoles, actors i una orquestra professional.

Aquest any interpretarem l'obra "Al bell mig de la terra", creada per l'escriptora Carlota Subirós i el compositor Xavier Pagès. La història està ambientada al voltant de la mar Mediterrània. 

Al fons d'una vella maleta, una dona llegeix les cartes que un noi va escriure a la seva germana petita feia ja molts anys. Aquest noi es deia Khalil, era d'origen africà i feia poc que vivia en una ciutat del sud d’Europa amb el seu pare. La seva germana petita i la seva mare s'havien quedat a Àfrica, així que en Khalil explicava totes les seves vivències a través de les cartes.
En Khalil estava fascinat per una cosa que era la primera vegada a la vida que veia. N'havia sentit a parlar molts cops, però no s'ho hauria imaginat mai així. Era una bèstia gegant, un paisatge de llum i de colors, una extensió d’aigua increïble. Era la mar Mediterrània, que havia estat i continuava essent lloc de trobada per a viatgers, comerciants, músics, poetes, emigrants... Un mar situat “entremig de les terres”, al bell mig de la terra, que contenia simbòlicament molts valors essencials de la cultura, de la natura, de la història i del present més immediat... 

NOSALTRES SOM EL COR 2!!







03. TOT EL QUE ET VULL DIR (ESTUDIAR)




05. EL MÓN ES FA IMMENS (ESTUDIAR)




07. PALAIA, GAMBA, TURBOT! (ESTUDIAR)



Voleu veure tots els peixos? Mireu aquest vídeo!






09. UN PEIX DE PEDRA (ESTUDIAR)




11. TALLO PER ON PASSO (ESTUDIAR)




13. LA SORRA I LA SAL (ESTUDIAR)




(Melodia per estudiar la primera part)



15. ODISSEA (ESTUDIAR)



Quantes ciutats! Mireu el següent vídeo i les podreu conèixer totes!

 

Mapa odissea


17. VAN I VENEN (ESTUDIAR)




19. EBELE, EBELE, EBELE (ESTUDIAR)




21. AL BELL MIG DE LA TERRA (ESTUDIAR)


Famílies! Esperem comptar amb la vostra col·laboració per cantar aquesta cançó final! :)





RITME AMAGAT: TIM-RI

 Avui hem jugat al ritme amagat amb les anelles! Quan sonava tim-ri havíem de posar-nos dins l'anella i, quan no sonava, caminar per fora. Al principi era molt fàcil però cada cop hi havia menys anelles...
 





PRACTIQUEM NOTES I RITMES

Entre cançó i cançó de Cantània, aprofitem per descansar la nostra veu i practicar l'escriptura musical amb les pissarres. Amb parelles ens fem dictats de notes i, per practicar els ritmes, la Marta pica uns ritmes i nosaltres els hem d'escriure.








 
BANDA SONORA 


La BANDA SONORA (també se'n pot dir banda sonora original, BSO o Soundtrack en anglès) és aquella música que s'ha creat expressament per a una pel·lícula. La banda sonora té la funció de potenciar allò que se'ns vol transmetre a través de les imatges (per exemple en una escena de por, una escena romàntica o una escena còmica).

Aquí teniu una de les cançons de la banda sonora de la pel·lícula Frozen:





AQUÍ ES NADAL I ESTIC CONENT





TALLERS DE TECLAT
Des de fa unes setmanes, els nens i nenes de 5è hem començat els tallers de teclat amb la Dàmaris, mestra de piano al Conservatori de Sant Cugat. La Dàmaris sempre ens posa en rotllana per poder-nos veure millor i entre tots anem aprenent a col·locar la mà i ja sabem tocar alguna peça! És molt emocionant!





  JA NEVA

Cançó per tocar amb la flauta: Ja neva

Recordeu: 
1. Primer llegim les notes 
2. Practiquem amb la flauta a la barbeta
3. Quan ens surti bé, provem de tocar-ho




Us poso l'audio: 




En Josep, mestre de música, ens toca la cançó: 

  





DEURES: 10 OCTUBRE

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada